Călătoria interioară – partea a doua – puterea cuvintelor

În prima parte, am scris despre una dintre cele mai mediatizate tehnici de relaxare, dar atât de benefică. Scopul acestei practici nu este de a te transforma într-o persoană nouă, ci să te ajute să trăieşti în prezent, acum, şi să te concentrezi asupra lucrurilor pe care le faci fără ca gândurile tale să plece în altă parte. Beneficiile meditaţie: reduce stresul, te ajută să te concentrezi mai bine, te face fericit, te ajută să îţi îmbunătăţeşti relaţiile cu cei din jur, să fii mai creativ, mai răbdător, te ajută să iei mai uşor decizii, să scapi de diferite dependenţe, să scapi de insomnie, luptă împotriva depresiei, anxietăţii, fobiilor, împotriva traumelor, stresului posttraumatic, cultivă compasiunea, şi multe alte beneficii aducătoare de bunăstare şi echilibru interior. Practicarea meditaţiei ar trebui să fie zilnică sau de câteva ori pe săptămână. Încercaţi! Te ajută să relaţionezi cu viaţa şi are efecte pozitive asupra gândurilor şi emoţiilor tale.

În acest articol voi pune accent pe puterea cuvintelor. Folosind cuvintele, îţi armonizezi gândurile, sentimentele şi convingerile reprimate. Cuvintele pot avea un impact pozitiv profund sau pot crea efecte dăunătoare pe termen lung. Gândiţi-vă la cuvintele folosite în diverse dialoguri cu partenerul de viaţă, cu vreun membru al familiei sau vreo cunoştinţă, sau când sunteţi criticaţi ori lăudaţi. Cuvintele ne afectează, fie într-un sens pozitiv ori negativ. Cuvintele au putere. Cuvintele prind viaţă din momentul în care le exprimăm ori le scriem. Cuvintele iau naştere în mintea noastră şi, de multe ori, nu le luăm pulsul inimii, şi le eliberăm exact cum sunt, fără a le îmbrăca într-o formă asertivă, ci ne dorim să nască cutremur în persoana căruia îi sunt adresate.

Cuvintele sunt identitatea noastră, de aceea trebuie să ne asumăm responsabilitatea şi să alegem impactul dorit.

Cuvintele au mâini şi picioare, doar de noi depinde dacă le vom învăţa să cutreiere pozitiv ori negativ. Cuvântul nu este adversarul nostru, ci prietenul nostru. Cuvintele pot vindeca!

Cuvintele împărtăşeşc experienţe, pot rezolva situaţii. Cuvintele pot exprima emoţii. Cuvintele creează legături emoţionale. E ca atunci când atingi o flacără, iar reacţia care apare după exprimarea unui cuvânt este „fierbinte” sau „cald”. Cuvântul generator de emoţie negativă va arde, va fi fierbinte; cuvântul generator de emoţie pozitivă va fi cald, plăcut, blând. Ideea e să nu le folosiţi ca şi generator de emoţii negative, să ardă, pentru că o dată ce ard, greu se vor putea vindeca, iar acest lucru necesită timp. Fiecare cuvânt este diferit, dar important ce putere îi dăm.

Cuvintele şi recunoştinţa

Studiile arată că recunoştinţa se asociază cu starea de bine. Practicarea zilnică a unui exerciţiu de recunoştinţă creşte starea de bine, satisfacţia de viaţă, afectivitate pozitivă ridicată. Important, în momentul exprimării recunoştinţei, trebuie să o facem autoreflexiv şi într-un mod sincer.

Cuvintele de recunoştinţă nu pot fi ignorate pentru că avem acces la ele, în fiecare zi. Cultivarea recunoştinţei nu costă bani şi cu siguranţă nu necesită mult timp. Beneficiile exprimării recunoştinţei:

  1. Deschide uşi
  2. Îmbunătăţeşte sănătatea psihică şi fizică
  3. Sporeşte empatia şi diminuează agresivitatea
  4. Te ajută să dormi mai bine
  5. Îmbunătăţeşte stima de sine
  6. Creşte forţa mentală
  7. Aduce mulţumire, linişte şi pace
  8. Adânceşte credinţa
  9. Ne ajută să trăim în prezent
  10. Ne eliberează de emoţiile toxice
  11. Alungă depresia

Ce-ar fi să încerci o scrisoare de recunoştinţă. Multumeşte personal cuiva, şi-apoi citeşte-i-o cu voce tare acelei persoane. Efectul acestui gest are un real potenţial de a te simţi bine de durată, atât tu, expeditorul, cât şi cel căruia/căreia îi e adresată, destinatarul.

Eu vă propun un alt exerciţiu, de a scrie o scrisoare de mulţumire către Dumnezeu. Acordă-ţi 10 minute. Închide ochii preţ de câteva secundă şi gândeşte-te ce ţi-ai dori să exprimi, pentru ce eşti recunoscător, ce sau cine ţi-a făcut ziua mai frumoasă, ce sau pe cine ai iertat, care sunt dorinţele tale în acest moment, ce lecţie ai învăţat în acest an pandemic, care sunt expectanţele tale pe viitor, ce ţi-ai dori să se întâmple. Aşterne toate aceste gânduri pe o coală. Lasă-ţi inima să te ghideze. Da suflu fiecărui cuvânt. Ghidează-l cu emoţie şi profunzime. Simte-l şi crede în el.

Scrieţi şi dăruiţi tot ceea ce simţiţi.  

Nu ai nevoie decât de 10 minute, doar atât!

Lasă un răspuns

Înapoi sus
%d blogeri au apreciat: