Călătoria interioară – partea a patra – gândirea pozitivă

Majoritatea dintre voi sunteţi familiarizaţi cu ideea că gândirea pozitivă ajută la schimbarea în bine. Nu este un concept nou. Acest concept se regăseşte nu numai în psihologia modernă, ci şi în vechile învăţături spirituale.

Procesul pozitiv este definit pe scurt ca acţiune şi reacţie.

Suntem suma gândurilor noastre.

Gândurile antrenează gesturi şi conduc la rezultate, chiar dacă nu suntem conştiente de ele.

Gândurile pot fi pozitive sau negative.

În ”Psychology Today” aflăm faptul că, pe zi, putem avea 25.000 până la 50.000 de gânduri. Natura lor, felul în care le înțelegem (negative sau pozitive), au un impact aproape decisiv asupra felului în care vedem lumea și mediul în care trăim. O gândire negativă vine la pachet, bineînțeles, cu mai multe probleme decât cea pozitivă: poți intra în depresie sau poți să devii un cinic, un om care este veșnic nemulțumit, care nu vede nici o parte pozitivă în nici un aspect al vieții.

Orice gest pozitiv, oricât de mic, va construi calea care caută şi aşteaptă lucruri pozitive.

Atunci când te decizi să adopţi un nou stil de gândire faci un pas major în existenţa ta pentru că decizi să preiei frâiele destinului în propriile tale mâini.

Şi, chiar dacă unele evenimente nu sunt sub controlul nostru, avem totuşi capacitatea de a ne decide atitudinea şi comportamentul faţă de ceea ce ni se întâmplă.

Cum îţi poţi construi gânduri pozitive?

Brenda Schaeffer propune un exerciţiu a afirmaţiilor pozitive, care trebuie făcut zilnic, până când devine o parte firească a noastră.

Chiar dacă nu putem şterge trecutul, putem crea un prezent şi un viitor, îmbrăcat cu ceea ce alegem să gândim sau să ne spunem noi înşine.

  1. Definiţi-vă dorinţa

2. Scrieţi afirmaţia de cincisprezece ori, incluzând de fiecare dată, numele vostru, de câte cinci ori la persoana intâi, a doua şi a treia (ex: “Eu, Ioana, sunt fericită”, “Tu, Ioana, ai dreptul la fericire” şi “Ea, Ioana, are dreptul la fericire”)

3. Fiţi atenţi la orice răspuns sau sentiment negativ ce şi-ar putea face simţită prezenţa în timp ce faceţi aceste afirmaţii şi, dacă ele apar, notaţi-le.

4. Continuaţi să rafinaţi afirmaţia pentru a contrabalansa efectul răspunsurilor negative. Când ajungeţi la forma dorită, repetaţi afirmaţia de cincisprezece ori.

5. Imaginaţi-vă viaţa dacă afirmaţia ar deveni realitate. Vizualizaţi, dorinţa!

6. Lăsaţi gândul să zboare şi energia voastră interioară să se declanşeze pentru a transforma afirmaţia în realitate.

7. Trăiţi-vă viaţa ca şi cum afirmaţia ar fi devenit realitate. Creaţi sau reacţionaţi la situaţii care să vă ajute să transpuneţi dorinţa în realitate.

8. Repetaţi exerciţiul de câteva ori pe zi, până ce dorinţa devine realitate sau noua voastră credinţă se integrează perfect în viaţa pe care o duceţi, sau ambele.

Şi, oricât de greu ar părea acest exerciţiu, uită-te în oglindă, în ochii tăi. Arată-ți prin privire cât de mult te iubești. Lasă trecutul în urmă. Ai făcut tot ce ai putut la momentul respectiv, cu înțelepciunea de ATUNCI. ACUM este un alt timp. Timpul evoluției, al schimbărilor și viata ta va fi diferită. Fii blând și răbdător cu tine pe măsură ce înveți lucruri noi. Tratează-te ca pe o persoană pe care o iubești foarte foarte mult. Încetează să mai ai gânduri negre. Găsește o imagine mentală care îți produce plăcere și de fiecare dată când ai un gând negativ, schimbă-ți concentrarea de la acel gând care te sperie, la imaginea plăcută. Laudă-te și prețuiește-te cât de mult poți. Spune-ți de cât mai multe ori ce bine te-ai descurcat în diverse acțiuni.

Lasă un răspuns

Înapoi sus
%d blogeri au apreciat: