Începe cu iubirea de sine

„Gândurile, sentimentele şi concepţiile sunt un produs secundar al experienţelor noastre. Când îmbrăţişăm viaţa cu iubire şi recunoştinţă, corpul stabileşte o legătură directă cu conştientul colectiv, dându-i-se posibilitatea astfel să facă ce face el cel mai bine – să vindece.

Noi suntem cel mai bun medicamentul al nostru. În loc să privim simptomele drept cauze, să învăţăm să le folosim ca un portal prin care să descoperim de ce corpul ne vorbeşte. Fiecare simptom din corp sau fiecare provocare din viaţa noastră sunt ca un mozaic: dacă staţi prea aproape de el, imaginea de ansamblu e neclară şi nu are niciun înţeles –, dar de îndată ce vă îndepărtaţi puţin, puteţi vedea modul în care toate culorile şi piesele se întrepătrund, pentru a crea o frumoasă operă de artă.

Fiecare gând, fiecare sentiment şi fiecare concepţie pe care o avem reprezintă o piesă din propria lucrare de artă. Fiecare culoare a mozaicului are o semnificaţie, la fel ca şi fiecare simptom sau sentiment neplăcut prin intermediul căruia ne vorbeşte corpul.

Vindecarea începe atunci când ne iubim pe noi înşine, necondiţionat. Simptomele sunt o expresie a negării nevoii de iubire de sine. Primul pas spre vindecare este de a accepta, în totalitate, cine suntem, în acest moment.

Iubirea de sine nu e un sentiment de auto-indulgenţă sau de egoism. Iubirea de sine = acceptare, fără judecată, spre fericire = vindecare = echilibru. “ – Dr Darren Weissman

Jurnalul aprofundării iubirii de sine:

  1. Trei lucruri pe care le iubeşti la tine – scrie trei lucruri pe care le iubeşti la tine, în fiecare dimineaţă.
  2. Exersează recunoştinţa – trei lucruri pozitive pentru care eşti recunoscător, scrie-le în jurnal, în fiecare dimineaţă
  3. Gânduri pozitive – schimbă modul de gândire. De câte ori ai gânduri negative, argumentează-le cu afirmaţii pozitive, pe care le vei scrie în jurnal.
  4. Stabileşte noi obiective – scrie în jurnal paşii pe care trebuie să îi faci pentru a-ţi atinge noile obiective.
  5. Scrie realizările zilnice – citeşte şi reciteşte lista. Aminteşte-ţi cât de uimitor eşti!

Şi, poţi continua:

  1. Meditaţia – acordă 10 minute, în fiecare zi, să meditezi, fie pe o mantră, fie tehnica respiraţiei, sau, pur şi simplu, închizi ochii, te relaxezi, şi respiri şi inspiri, numărând până la 3 (1,2,3) timp de 10 minute.
  2. Fă ceva nou pentru tine – acordă-ţi mici recompense pentru fiecare lucru bine făcut.
  3. Critică-te într-un mod constructiv
  4. Fă ceva frumos pentru altcineva
  5. Petrece timp cu oamenii care îţi aduc bucurie
  6. Trăieşte şi bucură-te de prezent – e singurul lucru pe care îl putem controla.

Lasă un răspuns

Înapoi sus
%d blogeri au apreciat: