Listă de obiceiuri pentru a vă îmbunătăţi viaţa în 2022

Îmbrăţişează schimbările pozitive din viaţa ta, odată cu debutul anului 2022. Anul 2021 a fost anul incertitudinilor şi suferinţei, fie ca ne gândim la pandemie şi valul de Covid-19, ori la singurătate, decepţii sau lipsa confortului materiale. Dificultăţile anului 2021 ne-a provocat să dezvoltăm rezistenţa pe frontul personal. În multe feluri, am învățat câteva lecții valoroase de viață – unele dintre ele includ valoarea sănătății, a minții și a corpului, precum și compasiunea față de ceilalți.

În noul an este timpul să ne concentrăm asupra schimbărilor pozitive.

Iată câteva lucruri pe care le puteți face pentru a aduce schimbări pozitive în 2022:

  1. Practică recunoştinţa. Practicarea recunoștinței este una dintre cele mai rapide și mai eficiente modalități de a spori starea de fericire, de a gestiona depresia și de a cultiva rezistența. Pune pe hârtie câteva lucruri pentru care eşti recunoscător, în fiecare zi. Practicarea recunoştinţei poate schimba lentila prin care creierul tău vede lumea.
  2. Păstrează un jurnal pentru fiecare moment fericit sau trist. Aceasta presupune pur și simplu să vă scrieți gândurile și sentimentele pentru a le înțelege mai clar. Dacă te confrunți cu stresul, depresia sau anxietatea, ținerea unui jurnal poate fi o idee grozavă. Fie că este vorba de a revedea o experiență pozitivă pe care ai avut-o în timpul zilei sau de a înlătura gândurile negative care se învârt în capul tău, jurnalul este o modalitate excelentă de a atenua anxietatea. Vă poate ajuta să obțineți un control asupra emoțiilor și să vă îmbunătățiți sănătatea mintală. Procesul vă poate ajuta, de asemenea, să recunoașteți factorii declanșatori și să învățați cum să le gestionați, să înțelegeți cum vă simțiți, să rezolvați problemele și să împiedicaţi ruminarea, astfel încât să puteți obține în sfârșit un somn de calitate, dar şi o stare de relaxare.
  3. Faceţi exerciţii zilnice. Studiile arată că mișcarea este ca un medicament care ajută la gestionarea depresiei. Nu trebuie să vă înscrieți la un maraton sau la o sala de fitness, dar angajarea într-o formă de exercițiu în fiecare zi — o scurtă plimbare, yoga sau exercitii acasă — poate contribui în mare măsură la menținerea sănătății dumneavoastră mentale și fizice. Stabiliți-vă obiective pentru activitățile fizice zilnice. De exemplu, aveți ținte pentru a parcurge 5.000 de pași pentru început și apoi creșteți la 10.000 de pași pe zi. Dacă aveți o slujbă de birou, luați o pauză la fiecare 30 de minute. Statul prea mult pe scaun poate avea efecte negative asupra sănătății tale. Atunci când stăm, folosim mai puțină energie în comparație cu statul în picioare sau mișcarea. Găsirea unei activități fizice care vă place, cum ar fi mersul pe jos, mersul cu bicicleta sau înotul, poate crește motivația.
  4. Deconectează-te şi relaxează-te. Există cercetări în creștere care arată o corelație negativă între timpul petrecut pe ecran și bunăstarea psihologică. Cei mai mulți dintre noi știm că aplicațiile de social media nu sunt portrete exacte ale vieții reale ale oamenilor. Cu toate acestea, este greu să nu începi să te compari cu ceilalți și să începi să te simți anxios și inadecvat, deoarece propria ta viață este mai puțin roz. Încercați să faceți un pas înapoi față de conturile reţelelor de socializare și vedeți cum vă influențează starea de spirit și nivelul de stres. S-ar putea să descoperi că ești mult mai fericit (și nu ratezi) că nu eşti conectat în mod constant. În plus, s-ar putea chiar să descoperi că ai mai mult timp de a te dedica lucrurilor și oamenilor care îți aduc bucurie.
  5. Imaginează-ţi viitorul. Adoptă obiective noi. Scrie pe o foaie pe hârtie, începând chiar de acum, ce anume îţi doreşti să atingi în noul an, fie că e vorba de obiective scurte, medii sau pe termen lung. Stabilirea unor termene sau obiective autoimpuse ne ajută să ne schimbăm comportamentul și să ne formăm noi obiceiuri, angajamente vizibile. Gândiți-vă de unde va trebui să începeți, ce va trebui să faceți, ce resurse va trebui să aveți și potențialele capcane. Aveți o viziune despre cât de mult doriți să realizați în șase luni, un an sau chiar cinci ani.
  6. Stabileşte-ţi ce îţi doreşti cu adevărat în viaţă. Ce îţi doreşti cu adevărat în viaţă? Când închizi ochii și te gândești la ce te-ar face fericit, ce vezi? Nu îți poți îndeplini visele dacă nu știi care sunt ele. Freidrich Nietzsche a spus odată: „Cine are de ce să trăiască poate suporta aproape oricum”. Când știi ce vrei de la viaţă, găsești puterea interioară pentru a-ți continua drumul. Toată lumea are un viitor care doreşte să prindă aripi. Poate o viață călătorind sau poate o viață la munte doar ascultând natura. Privește înapoi la copilăria ta. A existat ceva acolo care mai este în inima ta astăzi? Gândește-te la ceea ce simți acum. Prin tot ceea ce ai trecut în viață, ce contează cu adevărat pentru tine? Aceste reflecții vă pot ajuta să realizați ceea ce vă doriți cu adevărat. Odată ce îți dai seama, stabilește-te că acea dorință este ceea ce îţi doreşti cu adevărat. „Oamenii de succes nu își doresc succes; ei decid să-l urmeze.”
  7. Monitorizează-ţi progresul. Viața ta este afacerea ta. În conducerea unei afaceri, proprietarii trebuie să evalueze cât de mult progres înregistrează în vânzări. Dacă suferă pierderi, își ajustează strategiile pentru a îmbunătăți aceste cifre. În viața ta, trebuie să știi în continuare dacă strategiile tale te fac să progresezi. Dacă nu progresezi, atunci trebuie să le ajustezi. După cum a spus cineva odată, „nebunia înseamnă să faci același lucru iar și iar și să te aștepți la un rezultat diferit”. Pe de altă parte, dacă faci progrese, poți folosi asta ca motivație pentru a munci și mai mult.
  1. Depăşiţi temerile. Uneori, frica îi împiedică pe oameni să-și facă viața împreună. Poate că ți-e frică să acționezi în viață pentru că s-ar putea să eșuezi. Puteți învăța să vă gestionați temerile în viață folosind tehnici de relaxare. De asemenea, ar putea fi util să luați în considerare terapia cognitiv-comportamentală pentru a dezvolta o perspectivă mai bună despre viață. Poți învăța să faci lucruri în viață chiar și atunci când simți frică în interiorul tău.
  2. Sărbătoreşte-ţi succesul. De fiecare dată când realizați ceva care a necesitat multă muncă sau depășiți o frică, acordați-vă o recompensă. Fii mândru de tine că te apropii de viața pe care ţi-ai dorit-o.
  3. Vorbeşte pozitiv despre tine. Suntem foarte critici când e vorba despre noi. Proprii noştri critici. Dar există destui critici în lume… . Noi trebuie să facem invers. Fii cel mai mare susținător al tău. Trebuie să știi că nu e nimic rău în a crede că ești grozav. Ești grozav în felul tău, așa cum suntem cu toții.  Imagineaza-ţi o lume fără oameni care nu gândesc pozitiv despre ei înşişi. Nu ar exista lideri inspiraţionali, motivaţionali. Nu ar exista difuzoare puternice. Poate că nu ar exista nimeni pe lumea asta care să ne inspire să fim mai buni. Când văd o persoană care arată mare încredere în cine este, asta mă inspiră. Poate te inspiră și pe tine. A vorbi pozitiv despre tine te poate face să te simți suficient de bine pentru a realiza lucruri grozave. Și când o faci, îi inspiri și pe alții să realizeze lucruri grozave. Fii inspiraţie!
  4. Fii consecvent. Una dintre componentele principale ale succesului în aproape orice în viață este consecvența. Când m-am decis că drumul meu este psihologia, am muncit, am învăţat, şi oricât de greu a fost, am mers mai departe, pentru că mi-am dorit foarte mult. Prin consecvenţă se ating ţeluri, obiective, şi cu multă muncă şi dorinţă. Din experiența mea, în cele mai multe cazuri, trebuie să continuați să lucrați în mod constant. Trebuie să cauți în continuare oportunități până când găsești una care ți se potrivește. Încearcă să faci asta și vezi cât de mult te apropii de a crea viața pe care ți-o dorești.
  1. Fii bun cu tine însuţi. Fii bun cu ceilalţi. Fii fericit! Să obținem fericire în viața noastră înseamnă să acceptăm că este responsabilitatea noastră să facem asta. Nu este întotdeauna un lucru ușor de făcut. Este mai ușor să dai vina pe tot ce te înconjoară pentru nefericirea ta. Îți ia toată responsabilitatea de a face orice pentru a-ți schimba viața. Adevărul este că, deși unele împrejurări pot face fericirea mai grea, asta nu înseamnă că nu este în controlul tău. Cu toții putem face acțiuni care ne ajută să ne creștem fericirea. Este un lucru uimitor la care să te gândești. Ai puterea de a te face fericit. Ai libertatea de a-ți oferi bucurie. Fericirea nu ține doar de ceea ce ai în viața ta, în jurul tău. Este, de asemenea, despre cum alegi să te simți în interior. Reflectați la cât de mult ați crescut ca persoană. Concentrează-te mai mult pe câștigurile pe care le-ai obținut în viață. Cultivați mai multă pace interioară prin mediere și relaxare. A avea fericire interioară te ajută să ai bucurie și pace indiferent de circumstanțele exterioare.
  2. Provoacă-te! O nouă provocare nu este ceva pentru care toți simțim automat să sărim de bucurie atunci când apare. Dar poți învăța să o recunoști ca modalități prin care poți crește și, potențial, să aduci mai mult sens și fericire vieții tale. Fii inspirat să-ți înfrunți cele mai mari provocări cu entuziasm și folosește-le ca pe o oportunitate de a te construi.  Idei:
    1. Citeşte mai multe cărţi.
    2. Exersează să fii mai deschis cu cei din viaţa ta, despre cum şi ce simţi. Oamenii nu citesc gândurile.
    3. Fă-ţi mai mult timp pentru starea ta de bine, etc.
  3. Fii prezent. Fii prezent pentru a-ți gestiona mai bine viața. Trecutul tinde să ne facă să regretăm. Viitorul tinde să ne facă să ne simțim stresați. Amintește-ți că nu vei schimba niciodată trecutul. Tot ce poți face este să înveți din asta și să fii mai bun. Viitorul poate avea necunoscute, dar a fi prezent te ajută să controlezi unele dintre ele. Concentrează-te asupra ta acum și fă lucrurile pas cu pas.

Nu te mulţumi cu mai puţin şi o să vezi ce grozavă va deveni viaţa ta!

Lasă un răspuns

Înapoi sus
%d blogeri au apreciat: