Tăvuţa cu întrebări– modularea emoţiilor

Activitate terapeutică pentru gestionarea furiei
Obiectiv – modularea emoţiilor
Materiale: tavă cu cartonaşe colorate care conţin întrebări
Procedură:
*pasul 1
– i se va prezenta copilului tava cu cartonaşele colorate
*pasul 2
– i se cere copilului să aleagă, pe rând, câte un cartonaş şi să citească cu voce tare întrebarea de pe cartonaş.
– Întrebările de pe cartonaşe îl vor ajuta pe copil să conştientizeze că avem anumite gânduri care
nu sunt bune, şi de aceea emoţiile noastre, de multe ori, ne fac rău în loc să ne ajute.
– Exemple de întrebări:
- “Cum te-ai simţi dacă un coleg de clasă s-ar supăra pe tine şi nu ar mai vorbi cu tine?”
- “Cum te-ai simţi dacă un coleg ţi-ar vorbi urât?”
- “Cum te-ai simţi dacă ocolegă de clasă ţi-ar vorbi frumos?”
- Cum te-ai simţi dacă mama s-ar supăra pe tine?”
- “Cum te-ai simţi dacă tata nu s-ar mai juca cu tine?”
- “Mama te ceartă pentru un lucru pe care nu l-ai făcut. Ce-ai gândi?”
- “Cum te-ai simţi dacă nimeni nu ar vorbi cu tine, atunci când eşti furios?”,
- “Cum s-ar simţi mama ta dacă vei fi ascultător?”
– Întrebările, de pe cartonaşe se creează după ce vor fi identificaţi indicii cognitivi şi comportamentali ai emoţiilor, mai ales ai furiei, iar răspunsul la întrebări îl vor ajuta la conştientizarea de către copil pentru a gestiona furia, şi înţelegerea de către copil a disctincţiei dintre gânduri şi emoţii, şi a relaţiei care există între cele două componente.
– Un exemplu de răspuns, ar fi: “Cum s-ar simţi mama ta dacă vei fi ascultător?”
– Gând: S-ar bucura.
– Emoţie: bucurie, fericire
– Gând alternativ: Că sunt un copil cuminte.
– Emoţie: Nu ar mai supărată pe mine. Aş fi fericit.
– Un alt exemplu: Cum te-ai simţi dacă un coleg ţi-ar vorbi urât?”
– Gând: Mă urăşte.
– Emoţie: furie, tristeţe
– Gând alternativ: L-am supărat.
– Emoţie: Mi-ar părea rău să vorbească urât cu mine (empatie). L-aş înţelege pentru că şi eu i-am vorbit urât.
Timp de lucru: 50 de minute
©Toate drepturile rezervate. Orice parte din această poveste, poate fi distribuită sau reprodusă, cu acordul prealabil al autorului.
1,194 total views, 1 views today