Terapia scrisului

Scrisul este terapeutic şi purificator. Exerciţiile de scriere terapeutică te poate ajuta să te cunoşti, să depăşeşti momentele proaste şi să-ţi îmbunătăţeşti sănătatea mintală. Scrisul e un instrument terapeutic excelent, iar exerciţiile de scriere ghidată sunt modalitatea perfectă de a scoate la lumină ceea ce purtăm înăuntru, de a ne descărca, de a ne clarifica sentimentele sau îndoielile, de a ne încuraja, de a ne cunoaşte mai bine şi chiar de a ne ajuta să luăm decizii înţelepte.

O modalitate de a face faţă oricărei emoţii copleşitoare este să găseşti o modalitate sănătoase de a te exprima.

Exerciţiu simplu, dar atât de motivant! Nu trebuie decât să te foloseşti de un pix şi o coală. Descărcați-vă!

Dacă ceva te face să te simți rău, notează-l. Prefă-te că este o scrisoare adresată motivului nemulțumirii tale și dă-o afară. Exprimați ceea ce gândiți: durerea, fricile și furia. Veți simți o eliberare extraordinară și vă veți simți mult mai bine când ați terminat de scris scrisoarea.

Lasă toată furia pe hârtie. Cu cât o dai afară, cu atât te vei simţi mai bine.

Ai nevoie de idei noi sau soluţii care să te ajute să rezolvi o problemă sau dilemă? Fă-o! Scrierea liberă e un exerciţiu terapeutic care te poate ajuta să gaseşti soluţia unei dileme din care nu ştii cum să ieşi.

Puteți alege să ardeți scrisoarea sau să o oferiți persoanei căreia i se adresează. Dacă alegeţi să ardeţi scrisoarea, privește cum arde. Privește hârtia cum devine cenuşă. Priviți cum se ridică fumul din hârtie. Să știți că hârtia şi cerneala au revenit la elementele de bază. Nu a fost creată sau distrusă materia, forma sa s-a schimbat, și asta poate face toată diferența.

Doar tu ştii ce alegi, dar important este că acest exercițiu este în cele din urmă pentru sănătatea ta mintală și nu a destinatarului vizat.

Lasă un răspuns

Înapoi sus
%d blogeri au apreciat: